افزایش ترانزیت، درآمد ارزی و تبدیل به بورس کالا

افزایش ترانزیت، درآمد ارزی و تبدیل به بورس کالا

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی یکی از مهم‌ترین عملکرد سازمان را ایفای نقش منطقه آزاد در افزایش مبادلات تجاری و ترانزیت برشمرد و گفت: بندرانزلی در مسیر کریدورها به‌ویژه کریدور شمال و جنوب و کریدور تازه تأسیس از سوی چین – قزاقستان و چین و انزلی قرارگرفته است و نقش به سزایی را در افزایش مبادلات تجاری خواهد داشت.

مسرور با بیان اینکه در تلاشیم تا منطقه آزاد انزلی را مرکز ترانزیت کالاهای استراتژیک و غیراستراتژیک سوق دهیم، تصریح کرد: در این راستا باید زیرساخت‌ها فراهم شود و الحمدالله این زیرساخت‌های حیاتی نسبت به سال ۸۸ تاکنون به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته است گرچه در آن سال‌ها منطقه آزاد و بندر کاسپین شرایط مناسبی را نداشتند.

وی با بیان اینکه تمام‌وقت و هزینه‌های منطقه آزاد انزلی صرف تقویت زیرساخت‌ها شده و می‌شود، گفت: در سال ۹۶ بعد از مهندسی ارزش صورت گرفته، بندر کاسپین ایجاد و بخش خصوصی اسکله‌ها را ساخت و در کنار اینکه منطقه آزاد نیز در بخش اسکله‌سازی ورود کرده و ابتدای سال ۹۶ نخستین کشتی وارد منطقه و اسکله توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

یکی از اهداف منطقه آزاد، اتصال آن به کریدورها است

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اتصال به کریدورها را از دیگر برنامه‌های منطقه آزاد انزلی دانست و افزود: برخی از کریدورها در کشور تنها نامی از آن‌ها شنیده و عملاً از آن‌ها ردپایی دیده نمی‌شد اما امروزه منطقه آزاد در این زمینه نیز ورود کرده و در تلاش است تا بااتصال خود به این کریدورها تراز تجاری و ترانزیت را در منطقه و جهان افزایش دهد.

مسرور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی منطقه آزاد در عرصه بین‌المللی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و امضای تفاهم‌نامه همکاری با طرفین چینی و قزاقستانی خوشبختانه طی پنج ماه گذشته ۱۸ کشتی از این کشورها از طریق گیلان وارد کشور شدند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *