ترانزیت ۱۶ هزار تن فرآورده دامی از مرزهای آذربایجان‌غربی

ترانزیت ۱۶ هزار تن فرآورده دامی از مرزهای آذربایجان‌غربی

کامیار داهیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به انجام بازرسی‌ها از مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال ۴۴ هزار و ۶۰۳ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی به دلیل غیربهداشتی بودن در سطح استان معدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین امسال ۲۲ مورد تخلف بهداشتی در اینگونه مکان‌ها شناسایی و به مراکز قضایی معرفی شده‌اند، افزود: در نیمه نخست امسال بیش از ۵۴ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی توسط کارشناسان و بازرسان بهداشتی اداره‌کل دامپزشکی استان انجام شده است.

مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور گواهی صادراتی برای ترانزیت بیش از ۱۵ هزار و ۹۱۵ تن انواع فرآورده‌های دامی ادامه داد: این فرآورده‌ها از طریق مرکز قرنطینه مرز بازرگان به کشورهای قطر، ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان، عراق و ترکیه ارسال شده است.

وی عنوان کرد: محموله‌های این فرآورده‌ها به منظور انجام کنترل‌های بهداشتی از کشورهایی مانند قبرس، ترکیه، لهستان، دانمارک، برزیل، چین، هلند، مصر و آمریکا ابتدا وارد مرکز قرنطینه مرز بازرگان وارد و با انجام کنترل‌های لازم به کشورهای دیگر ترانزیت می‌شوند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *