افزایش ترانزیت، درآمد ارزی و تبدیل به بورس کالا
رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی یکی از مهمترین عملکرد سازمان را ایفای نقش منطقه آزاد در افزایش مبادلات تجاری و ترانزیت برشمرد و گفت: بندرانزلی در مسیر کریدورها بهویژه کریدور شمال و جنوب و کریدور تازه تأسیس از سوی چین – قزاقستان و چین و انزلی قرارگرفته است و نقش به سزایی را در افزایش مبادلات تجاری خواهد داشت.
مسرور با بیان اینکه در تلاشیم تا منطقه آزاد انزلی را مرکز ترانزیت کالاهای استراتژیک و غیراستراتژیک سوق دهیم، تصریح کرد: در این راستا باید زیرساختها فراهم شود و الحمدالله این زیرساختهای حیاتی نسبت به سال ۸۸ تاکنون به شکل قابلتوجهی افزایشیافته است گرچه در آن سالها منطقه آزاد و بندر کاسپین شرایط مناسبی را نداشتند.
وی با بیان اینکه تماموقت و هزینههای منطقه آزاد انزلی صرف تقویت زیرساختها شده و میشود، گفت: در سال ۹۶ بعد از مهندسی ارزش صورت گرفته، بندر کاسپین ایجاد و بخش خصوصی اسکلهها را ساخت و در کنار اینکه منطقه آزاد نیز در بخش اسکلهسازی ورود کرده و ابتدای سال ۹۶ نخستین کشتی وارد منطقه و اسکله توسط رئیسجمهور افتتاح شد.
یکی از اهداف منطقه آزاد، اتصال آن به کریدورها است
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اتصال به کریدورها را از دیگر برنامههای منطقه آزاد انزلی دانست و افزود: برخی از کریدورها در کشور تنها نامی از آنها شنیده و عملاً از آنها ردپایی دیده نمیشد اما امروزه منطقه آزاد در این زمینه نیز ورود کرده و در تلاش است تا بااتصال خود به این کریدورها تراز تجاری و ترانزیت را در منطقه و جهان افزایش دهد.
مسرور با اشاره به تلاشهای صورت گرفته از سوی منطقه آزاد در عرصه بینالمللی خاطرنشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته و امضای تفاهمنامه همکاری با طرفین چینی و قزاقستانی خوشبختانه طی پنج ماه گذشته ۱۸ کشتی از این کشورها از طریق گیلان وارد کشور شدند.
دیدگاهتان را بنویسید